24 februari 2017

Uitverkocht Retailinnovatie Festival groot succes

Deelnemers en organisatie kijken terug op een geslaagde eerste editie van het Retailinnovatie Festival, dat op 23 februari in het centrum van Den Haag plaatsvond. Het festival is een initiatief van de Retailinnovatie-agenda.

Onder grote belangstelling van retailers, ondernemers, vastgoed- en kennisprofessionals, beleidsmedewerkers en ontwikkelaars uit heel Nederland gaven o.a. Joop de Boer (Pop-Up City) en Niven Kunz (NIVEN & Friet District) keynote-speeches. Tijdens interactieve breakout-sessies werden talloze aspecten van de toekomst van retail besproken, werden tijdens de winkelsafari’s diverse ‘retailparels’ in de stad bezocht.
‘Het is enorm inspirerend om zoveel geïnteresseerden met elkaar de toekomst van retail te zien beleven én bespreken’, blikt wethouder Karsten Klein terug. ‘Dat dit eerste Retailinnovatie Festival uitverkocht was, bewijst dat het thema echt leeft in de branche. Den Haag was als “living lab” voor retailinnovatie de perfecte host voor deze eerste editie. Op naar de volgende!’

Een breakout-sessie in de Biesieklette tijdens het Retailinnovatie Festival. Foto: Frank Sap/TwoPine Media

Thema’s
Het Retailinnovatie Festival vond plaats in de binnenstad van Den Haag, met theater Korzo en conceptstore Collectiv als uitvalsbasis. De ‘local heroes’ in de omliggende winkelstraten en wijken als het Zeeheldenkwartier vormden het inspiratiemateriaal, Collectiv was tevens de festival playground met een muziek en een ‘tentoonstelling’ van retailinnovaties. Tijdens de breakout-sessies werden onder andere thema’s als beleid & innovatie, nieuwe business- en retailmodellen, omnichannel-strategieën, medewerkers en ondernemers van de toekomst en pop-ups uitgebreid aan bod. De datum en locatie van de volgende editie worden binnenkort aangekondigd.

Lancering GetOn
Tijdens de opening van het Retailinnovatie Festival lanceerde Karsten Klein de tool ‘GetOn’. Dit is winnende idee van de KvK Hackathon die vorig jaar plaatsvond. Met deze tool kunnen retailers hun online zichtbaarheid en vindbaarheid meten en te verbeteren.

V.l.n.r.: Michael Lek van GetOn, Karsten Klein en Richelle van Soest van conceptstore Liries. Foto: Martijn Beekman

Retailinnovatie-Agenda
Het festival is georganiseerd in het kader van de Retailinnovatieagenda. Deze heeft als doel om innovatieve oplossingen voort te brengen voor de retailvraagstukken van nu en de toekomst.

Meer informatie: www.retailinnovatiefestival.nl

Lees ook de interviews met keynote spreker Joop de Boer, pop-up expert Anja Overdiek en Richard Stomp van Binnenstadslab Bergen op Zoom

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.