Gezamenlijk online voor winkelgebieden

Gezamenlijk online: kies je voor een website of een platform? Wat is het verschil

Nu winkels en horeca door de coronamaatregelen veel minder klanten kunnen bedienen en de omzet zien kelderen,  zien winkelgebieden nu de urgentie om ook online aanwezig te zijn. Waar dat nog niet was geregeld, wordt nu snel op zoek gegaan omdat alsnog te doen. Dat roept meteen de nodige vragen op, want waar begin je en voor welke methode kies je? En wat is het verschil tussen een collectieve website en een online platform? Tessa Vosjan, projectleider van het retaillinovatielab ‘Buy local & smart distributie’ van de Retailagenda, geeft uitleg.
Lees hier het hele artikel

In vijf stappen succesvol gezamenlijk online

Gezamenlijk online kan op elk gebied en voor elke beurs. Of het ook een succes wordt, hangt af van de aanpak. Rob Weiss, projectleider bij het retailinnovatielab Smart Distributie & Buy Local, beschrijft de 5 basisstappen die van belang zijn om als winkelgebied online te gaan.
Lees hier het volledige stappenplan

Overzicht lokale collectieve websites en webshops

Ga je gezamenlijk online, voor welke aanbieder van en online lokaal platform kies je dan? De verschillen tussen de verschillende aanbieders zijn op een rij gezet.
Bekijk hier het overzicht

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.