Retailinnovatie-challenges

In de Retailinnovatielabs van de Retailagenda worden  innovatieve oplossingen voor de retail uitgewerkt. De Retailagenda gaat het aantal Retailinnovatielabs uitbreiden en de slagkracht ervan versterken. Om die reden heeft de Retailagenda na de zomer de Retailinnovatie-challenges gelanceerd.

Uit acht vraagstukken konden er vier gekozen worden om met uiteenlopende om gezamenlijk in een Retailinnovatielab te worden uitgewerkt. In deze ‘laboratoria’  wordt op lokaal niveau geëxperimenteerd waarna initiatieven landelijk kunnen worden opgeschaald.
Inzenden kon tot 1 oktober 2018. De reacties worden nu geïnventariseerd, waarna een selectie wordt gemaakt.
Op 1 januari starten de nieuwe Retailinnovatielabs.

 Waar gaat het om in de challenges?

  1. Logistiek: hoe reduceren we drastisch het aantal vervoerbewegingen van en naar de retail en de consument?
  2. Veiligheid: hoe verminderen we omzetverlies als gevolg van fysieke en online bedreigingen voor de winkel?
  3. Lokale retail: hoe kan de lokale retailer zich onderscheiden van internationale ketens?
  4. Businessmodellen: met welke nieuwe retailconcepten kan de retailer zichzelf opnieuw uitvinden?
  5. Hospitality en loyalty
  6. Impact retail: Hoe vergroten we de sociaalmaatschappelijke relevantie van retail?
  7. Digitalisering: hoe maken we de retail 24-7-proof?
  8. Positionering, marketing en branding van winkelgebieden

Vernieuwende oplossingen
In een Retailinnovatie-challenges werken allerlei betrokken partijen – gemeenten, centrummanagers, ontwikkelaars, retailers, marktpartijen of kennisinstellingen -gezamelijk aan een innovatievraagstuk. De Retailagenda ondersteunt de challengesmet kennis, een uitgebreid netwerk en een financiële bijdrage. Deze aanpak moet leiden tot vernieuwende oplossingen, die weer elders toegepast kunnen worden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tessa Vosjan,
projectleider Kenniscreatie & innovatie van de Retailagenda: tessa.vosjan@retailland.nl, 06 5337 5601

Meld je aan en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Ons Retailland

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.