Retailagenda Innovatie Festival
Innovatie biedt ongekende kansen voor retailers, winkelgebieden, steden en centra. Maar hoe benut je die? De Retailagenda organiseert op maandag 11 maart in Roosendaal het Retailagenda Innovatie Festival met een dynamisch programma vol inspirerende cases, interactieve workshops, praktische tips en een voorproefje van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Aanvang 11.30 uur. Inschrijven kan hier.
SUCCESVOL INNOVEREN
De Retailagenda is de motor achter tal van initiatieven die de innovatie in de sector vergroten. Dat levert waardevolle know how op die wordt gedeeld in drie nieuwe praktijkgerichte publicaties. Brigit Gerritse , programmamanager van de Retailagenda, gaat aan de hand van deze handreikingen in op de vele kansen die innovatie biedt.
SMART CITY ROOSENDAAL IN DE SPOTLIGHT
Smart retail city Roosendaal is een van de pioneers op het gebied van retailinnovatie.
- Wethouder Cees Lok deelt een schat aan kennis en ervaring over big data, beleving, binding van bezoekers en het geavanceerde loyaltyprogramma van Roosendaal.
- Gedeputeerde Eric van Merrienboer (Brabant) ging op studiereis naar Kopenhagen met de middelgrootte gemeenten.
- Drie Roosendaalse ondernemers laten zien hoe zij inspelen op deze slimme stad: optiek van Wely (winnaar Best Store Design Award, HEM en Factory Outlet Rosada.
STAATSECRETARIS MONA KEIJZER
Speciale gast is staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat). Zij gaat in op de essentiële rol van innovatieve retail voor levendige binnensteden. Ze neemt het eerste exemplaar in ontvangst van het handboek ‘Succesvol innoveren in winkelgebieden’. In het bijzijn van de staatssecretaris wordt daarnaast een nieuwe reeks RetailDeals getekend, o.a. met de gemeenten Coevorden, Gorinchem, Gennep, Parkstad Limburg en Weststellingwerf.
WORKSHOPS
Er zijn meerdere interactieve workshops en een wandeltour langs de technische hot spots van Roosendaal. Aan bod komen thema’s als de impact van local heroes, future proof retail, het belang van innovatieve online aanwezigheid en de reële werking van innovatieve technologische oplossingen.
Bekijk hier het hele programma.
RETAILINNOVATIEMARKT
Ontdek, probeer en bekijk de nieuwste technologische ontwikkelingen en innovatieve oplossingen voor de retailsector. Met o.a.
- Electronic Shelf Labels geven de retailondernemer de mogelijkheid om op een dynamische wijze prijs- en product informatie te communiceren aan klanten. Het is zelfs mogelijk diverse additionele informatie te tonen zoals reviews, promoties, voorraad-nivo’s en afbeeldingen. Hiermee wordt de klant optimaal geïnformeerd en zal eerder tot aankoop van producten overgaan!
- Scan & Shop Around/Virtual Retailing. Op het Retailinnovatie festival laat het VR-team zien hoe Virtual Retailing eruit ziet en wat de impact is. Retailers ervaren dat het versmelten van instore & athome shoppen leidt tot meer omzet.
- Hello Customer is een technologie die meet wat klanten denken en voelen over de retailbeleving. Hello Customer automatiseert klantenbevragingen en analyseert open-tekst-feedback, d.m.v. artificiële intelligentie. Het waarom achter wat de klant voelt en denkt wordt inzichtelijk gemaakt, zodat je er als retailer ook iets mee kan doén.
- Retail Insiders is een nieuw kennisplatform voor de totale retailsector. Naast betrouwbare en actuele data biedt retailinsiders.nl een breed scala aan rapporten, publicaties, nieuws, cases en achtergrondinformatie over de totale on- en offline retailmarkt
- ROOS24 is een spaarprogramma van de Roosendaalse binnenstad waarbij je als consument bij elke aankoop bij deelnemende winkels en horeca punten spaart. Deze punten worden gekoppeld aan je persoonlijke Roospas en zijn in te wisselen voor gratis producten.
- Chainels is hét online community platform voor winkelstraten, -centra en binnensteden waarop alle stakeholders binnen een gebied aan elkaar zijn verbonden. Chainels vereenvoudigt de communicatie, maakt interne processen efficiënter en vergroot de betrokkenheid van ondernemers.
- Interact Value gaat uit van een “Person Aware Connected Society”. De menselijke interacties in een stad veranderen onder invloed van nieuwe slimme technologieën. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen en kansen in het nieuwe winkelen? Hoe blijf je waardevolle interacties creëeren tussen mensen in een winkel(straat)? Interact Value daagt iedereen uit voor “The future of Communication in Shopping”.
- ENJOJ jouw gemeente in eigen hand. De apps van 12.000 organisaties samengebracht in één app.
INSCHRIJVEN KAN HIER
PRAKTISCHE INFORMATIE
Datum: 11 maart 2019
Programma:
11.30 uur: Start plenair programma: 11.30 uur (ontvangst vanaf 10.30 uur)
13.00 uur: lunch
14.00 uur: workshops
16.00 uur: borrel
Locatie: Theater De Kring
Adres: Kerkstraat 1, 4701 HT Roosendaal
Bereikbaarheid: parkeergarage Biggelaar, Biggelaar 29, 4701 RA Roosendaal
Toegang Retailagenda Innovatiefestival: gratis
Met dank aan: