Het besef groeit dat voor een vitale binnenstad de factor human capital een essentiële rol speelt. De innovatiekracht van ondernemers en de verkoopskills medewerkers bijvoorbeeld zijn van onmisbare waarde. Een succesvolle binnenstad vergt ook investering in mensen, aldus Willem Leyh, projectleider van de Retailagenda Human Capital Agenda.
Stadzaken.nl stelde hem vier vragen over het doel, de opzet, aanpak en lopende projecten van de Human Capital Agenda van de Retailagenda.
- Wat doen jullie precies?
Het doel van de Human Capital Agenda (HCA) van de Retailagenda is vierledig. We richten ons als netwerkpartner op het realiseren van een goede aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt; het opleiden van de innovatieve professional, vakman of vakvrouw; het bevorderen van een ‘leven lang ontwikkelen’ en het versnellen en vergroten van het innovatievermogen van bedrijven. Want een succesvolle binnenstad vergt ook investering in human capital.
- Hoe doe je dat precies?
Lees het antwoord en de andere vragen op Stadzaken.nl.