15 november 2020

Webinar 30 november: Robots veranderen de retail

Robots worden in uiteenlopende sectoren ingezet en winnen in tal van sectoren aan terrein. Ook in de retail toen ze hun intrede. Hoe kunnen robots de retailpraktijk verbeteren en verder innoveren? En wat zijn de gevolgen voor de klant, de medewerker en de organisatie? Op 30 november organiseren de Retailagenda en Future-Proof Retail een gratis webinar over de rol van robots in de retail. In het webinar bespreken we ontwikkelingen, praktische toepassingen en kansen die robots voor de retail bieden. Wil je weten hoe robots de retail gaan veranderen? Schrijf je nu in!

In allerlei sectoren worden steeds vaak robots ingezet. Ook in de retail winnen ze aan terrein. Robots zijn steeds beter in staat om specifieke taken voor de retailer uit te voeren. Denk aan het beheren van voorraad, het schoonmaken van de winkel, klanten verwelkomen, klanten van informatie voorzien, zorgen voor entertainment en het thuisbezorgen van aankopen. In de Hype Labs van Future-Proof Retail is in winkels en winkelgebieden op uiteenlopende manieren geëxperimenteerd met robottechnologie. Hoe kunnen robots de retailpraktijk verbeteren en verder innoveren? En wat zijn de gevolgen voor de klant, de medewerker en de organisatie? In het webinar komen alle bevinden voorbij.

Hype Lab brengt ondernemers in contact met ‘de winkel van de toekomst’. In deze labs kunnen ondernemers spelenderwijs ontdekken welke innovaties waarde kunnen creëren voor hun eigen winkels. Denk aan VR, interactieve screens en ook robots. Tijdens het webinar komt de praktijkervaring die is opgedaan in Delft aan bod. Daar hebben ondernemers kunnen ervaren hoe het is om te werken nieuwe technologieën en welke skills zij daarvoor nodig hebben.

Tafelgasten:

Bas Vollebregt, wethouder Economie, Cultuur, Grondzaken en Vastgoed in de Gemeente Delft. Bas Vollebregt was nauw betrokken bij het succesvolle Hype Lab van Future-Proof Retail in de Delfste binnenstad. Retailers en medewerkers deden mee aan dit hi-tech lab, waarbij ze in samenwerking met mbo- en hbo studenten instore experimenten uitvoerden met technologieën zoals VR, robots, een loyalty applicatie en interactieve schermen.

Chris van Veldhuizen, manager TMO Bachelor Course at TMO Fashion Business School. Chris van Veldhuizen heeft meer dan 20 jaar ervaring in de mode en is vanuit de TMO Business School betrokken geweest bij Hype Labs van Future-Proof Retail. Daarnaast is Chris lid van de Review Board of Retail 2030, zit hij in het bestuur van Retail Innovation Platform en is hij betrokken bij Shopping Tomorrow, het platform voor digitale commerce.

Tibert Verhagen, Lector Emerging Technology for Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij doet onderzoek naar service robots in de retail en is o.a. medevoorzitter van de expertgroep Robots in Retail van ShoppingTomorow.

Dominique Roos, Customer Success Manager bij WelboZij is verantwoordelijk voor het succesvol implementeren van sociale robotica bij organisaties en het verbeteren van de gebruikerservaringen met robots. Tevens betrokken als expert bij de Shoppingtomorrow Expertgroep Robots in Retail 2020.

Aanmelden

Datum: 30 november
Tijd: van 10.00 – 11. 00

Aangeboden door de Retailagenda en Future-Proof Retail

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.