Intervisie ‘Branding en positionering van winkelgebieden’

Samen sterk vanuit het merk. Als centrumgebied wil je een eigen herkenbaar gezicht hebben. Maar waar vind je dat onderdeel waar je uniek in bent? Welke stappen moet je zetten om tot een onderscheidende positionering te komen? En hoe zorg je dat alle betrokken stakeholder hierachter staan.

Bekijk hier de resultaten van de intervisie.

Op dinsdag 28 augustus organiseert de Retailagenda samen met de gemeente Beverwijk de intervisie over de branding en positionering van centrumgebieden. Beverwijk presenteert een aanpak die bewezen succesvol is. Startpunt was het vaststellen van het eigen DNA. Nu wordt hard aan het merk gewerkt. Beverwijk vertelt hoe ze stakeholders hebben geactiveerd. Hoe hebben ze bijvoorbeeld de ketens mee gekregen? En hoe zorg je ervoor dat je de belofte ook kunt waarmaken en je verhaal ook daadwerkelijk in het centrumgebied te vinden is?

Het programma
Om meer gevoel te krijgen bij wat Beverwijk zoal te bieden heeft, starten we het programma om 12.00 uur met een wandeling door het centrumgebied. Na de lunch volgt een uitgebreide presentatie van de case Beverwijk door Inge Reijmer, ondernemerscoördinator van de gemeente, en René Hendriks van Bureau Aan Zee. Daarna gaan we in co-creatie bespreken in hoeverre de aanpak van Beverwijk toegepast kan worden in jullie eigen centrumgebied. We staan hierbij stil bij twee centrale vragen, die in twee rondes in kleine groepen besproken worden:

> > KLIK HIER OM IN TE SCHRIJVEN

——————————————————————————————————————–

Praktische informatie

12.00 -13.00 uur Wandeling door het centrumgebied van Beverwijk/inloop
13.00 uur Lunch +  start intervisie met: voorstelronde, presentatie Beverwijk, discussie over twee rondes
16.30 uur Einde intervisie
16.30-17.30 uur Borrel

Locatie:
Restaurant Brafoer, Halve maan 2, Beverwijk.
Parkeren: Naast Brafoer ligt parkeergarage Halve Maan. Gratis parkeren kan bij Wijkerpoort.
OV: het restaurant ligt direct naast station Beverwijk.

Er kunnen maximaal 25 personen deelnemen aan deze intervisie, één per RetailDeal-gemeente, dus wees er snel bij. Bij grote belangstelling geven we voorrang aan gemeenten boven commerciële dienstverleners.

Meer intervisies
De Retailagenda organiseert dit jaar een reeks intervisies rond thema’s die bij gemeenten spelen.
Bekijk hier de data en thema’s van de andere intervisies.

Meld je aan en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Ons Retailland

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.