Intervisies

Een belangrijke doelstelling van de Retailagenda is het uitwisselen van ervaringen en opgedane kennis tussen de verschillende RetailDeal-gemeenten. Dit doen we op verschillende manieren. Er zijn publicaties met concrete handreikingen opgesteld, we organiseren congressen, workshops en werkconferenties. Ook het organiseren van intervisies behoort tot de manieren om gemeenten met elkaar in contact te brengen.

Tijdens de intervisies staat steeds één thema van de Retailagenda centraal. Het kan gaan over regionale samenwerking, lokale transformatie, samen investeren, HCA of innovatie. Waar thema’s elkaar raken zullen meerdere onderwerpen aan bod komen.
De intervisies worden georganiseerd in samenwerking met een gemeente die bereid is inzage te geven in de aanpak, visie, kansen, successen, drempels en leermomenten. De aanwezige gemeenten worden op hun beurt geprikkeld hun eigen ervaring delen, zodat opgedane kennis optimaal benut kan worden

Data geplande intervisies:
29 november: “Maak van je winkelgebied een sterk merk” – i.s.m. gemeente Hilversum. Hilversum heeft er voor gekozen om zich als mediastad te profileren. Hoe zorg je als binnenstad voor onderscheidend vermogen?

Terugblik intervisies

Eerder georganiseerde intervisies. Bekijk hier de resultaten.

1 november: “Hoe zet je innovatie in voor een future proof retail?”, i.s.m. living Lab Roermond.
18 oktober: ‘‘Stap voor stap naar een compacte binnenstad’, i.s.m. de gemeente Hardenberg.
4 oktober: ‘Hoe word je een gastvrije binnenstad? – i.s.m. de gemeente Zoetermeer.
13 september: ‘Loyaliteit in centrum-en winkelgebieden’ – i.s.m. de gemeente Arnhem.
28 augustus: Beverwijk Living Lab: ‘Branding en positionering van winkelgebieden’
21 juni: Lokale en regionale samenwerking – i.s.m de gemeente Haarlem

 

Meld je aan en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Ons Retailland

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.