Intervisies

Een belangrijke doelstelling van de Retailagenda is het uitwisselen van ervaringen en opgedane kennis tussen de verschillende RetailDeal-gemeenten. Dit doen we op verschillende manieren. Er zijn publicaties met concrete handreikingen opgesteld, we organiseren congressen, workshops en werkconferenties. Ook het organiseren van intervisies behoort tot de manieren om gemeenten met elkaar in contact te brengen.

Tijdens de intervisies staat steeds één thema van de Retailagenda centraal. In 2018 heeft de Retailagenda zeven bijeenkomsten georganiseerd, o.a. over regionale samenwerking, lokale transformatie, samen investeren, HCA en innovatie. De intervisies zijn steeds georganiseerd in samenwerking met een gemeente die bereid is inzage te geven in de aanpak, visie, kansen, successen, drempels en leermomenten. De aanwezige gemeenten worden zo op hun beurt geprikkeld hun eigen ervaring delen, zodat opgedane kennis optimaal benut kan worden.

Data 2019

Voor  2019 zijn onderstaande data voor intervisies ingepland:
24/1, 21/2, 21/3, 18/4, 9/5, 6/6, 27/6 en 11/7. De onderwerpen en locaties worden nader nog bepaald.

Terugblik intervisies

Onderstaande intervisies zijn door de Retailagenda georganiseerd.
Bekijk (of download) hier de terugblik, presentaties en resultaten.

29 november: “Maak van je winkelgebied een sterk merk” – i.s.m. gemeente Hilversum.
1 november: “Hoe zet je innovatie in voor een future proof retail?”, i.s.m. living Lab Roermond.
18 oktober: ‘‘Stap voor stap naar een compacte binnenstad’, i.s.m. de gemeente Hardenberg.
4 oktober: ‘Hoe word je een gastvrije binnenstad? – i.s.m. de gemeente Zoetermeer.
13 september: ‘Loyaliteit in centrum-en winkelgebieden’ – i.s.m. de gemeente Arnhem.
28 augustus: Beverwijk Living Lab: ‘Branding en positionering van winkelgebieden’
21 juni: Lokale en regionale samenwerking – i.s.m de gemeente Haarlem

Meld je aan en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Ons Retailland

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.