Voor ondernemers in de retail zijn het geen gemakkelijke tijden. Ze hebben te maken met coronamaatregelen, minder bezoekers, veranderd koopgedrag en moeten nu de gastvrijheid bewaken op anderhalvemeter afstand van de klant. Het ondernemerschap wordt flink op de proef gesteld, maar dat brengt tegelijkertijd prachtige voorbeelden van creatief ondernemerschap naar voren. NRW en INretail zetten deze ondernemers in de spotlight.
Coronatijd vraagt een flinke dosis aanpassingsvermogen van retailers. NRW en vastgoedinvesteerder Colliers laten graag zien juist in deze tijd ook heel veel voorbeelden zijn in de winkelgebieden van ondernemers die niet bij de pakken neer gaan zitten. Retailers die duidelijk maken wat ondernemerschap inhoudt en met creatieve ideeën en innovatieve oplossingen komen om hun business draaiend te houden.
NRW en Colliers geven deze ondernemers onder de noemer De Toonbank een eigen podium om hun inspirerende verhaal te doen. Met o.a. Hop & Stork, XO Optics, De Bakkerszonen, Boekhandel Van Pierre, Houweling Interieur, Broese en Louise Elise en Buurten in de Gaard. Benieuwd naar de verhalen? Ga dan naar het Youtube kanaal van NRW.
Summerschool INretail
Inspirator Harry Bijl van INretail rijdt deze zomer het hele land door en gaat in zijn eigen talkshow in gesprek met ondernemers met een positieve kijk op het ondernemerschap. Met o.a. Lives Stores, Home Inspirations, SchoenenZaken, Uncle’s Boardshop, Xcelsior, Nieuwe Oost, DEB, Tuincentrum Osdorp. Kok Wooncenter en tal van andere inspirerende retailers in de wonen, mode, schoenen, sport en tuincentra.
Kijk Harry’s Talkshows terug op het Youtube-kanaal van INretail.