28 oktober 2020

Online zichtbaarheid helpt winkelstraat versterken

Een groeiend online speelveld dwingt lokale ondernemers, zeker in de coronacrisis, mee te gaan in online profilering. Online retail biedt echter ook kansen voor de ondernemer en kan een fysiek winkelgebied juist versterken, blijkt uit het project Smart Distributie & Buy Local, van de Retailagenda en DNWS. In zeven living labs werken ondernemers samen aan de online profilering van hun winkelgebied. Voorwaarden zijn onder meer dat online een aanvulling vormt op de fysieke winkel en het proces goed wordt ingericht. Hoe pak je dat aan? Tijdens het webinar op 19 oktober vertelden vier betrokkenen over hun ervaring.  Lees het hele artikel op Stadszaken.nl

In deze video vertellen Rob Weiss en Sonja den Duijn wat de succesfactoren zijn voor online lokaal platform.

Bekijk hier het webinar ‘Zo wordt een collectief online platform een succes’.
Download hier de publicatie ‘Smart Distributie & Buy Local’, met de volledige bevindingen van labs in Delden, Groningen, Hilversum, Pijnacker, Purmerend, Roosendaal en Spijkenisse.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.