De Retailagenda organiseert op 15 en 16 maart twee webinars waarin retailers, vastgoedeigenaren en gemeenten praten over de ontwikkelingen, verwachtingen en gevolgen van de coronacrisis op de retail non-food.
[De webinars zijn terug te kijken via het Youtubekanaal van de Retailagenda]
Aanleiding van de webinars is de recente rapportage van de Retailagenda, de “Impactanalyse Retail post corona 2021” uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A Insights & Consultancy.
We gaan minder winkelen, gaan minder naar steden, kopen meer lokaal en meer functioneel. Stakeholders verwachten tot 30% minder winkels in non-food nu retail nog altijd gesloten blijft, blijkt uit de impactstudie onder consumenten, retailers, vastgoedeigenaren en gemeenten naar de gevolgen van de coronacrisis op de retail.
Webinars met stakeholders
Tijdens de webinars gaan Brigit Gerritse (programmamanager Retailagenda) en onderzoeker Frank Quix van Q&A in gesprek met een aantal gasten uit het grootwinkelbedrijf, met mkb-retailers, vastgoedpartijen en gemeenten. Ze praten met hen over de ontwikkelingen en gevolgen van de coronacrisis op de retail non-food, winkelgebieden, centra en kernen.
Bas Duijsens, CEO van Wibra
Emma Briggs, projectleider Economische Zaken – gemeente Eindhoven
Anke Griffioen, eigenaar Caland/Schoen Rotterdam
Terugkijken webinar 16 maart, met als gasten:
Jeanine Holscher, CEO Blokker
Arjan Schuurman, algemeen directeur Schuurman Schoenen
Petra Eielts, projectmanager Economie – gemeente Rotterdam