14 april 2025

Vierde editie van online magazine De Impuls gepubliceerd

Het programma Impulsaanpak Winkelgebieden heeft de vierde editie van het online magazine De Impuls gelanceerd. Deze editie biedt opnieuw een inspirerende mix van praktijkverhalen, interviews en praktische handvatten van RVO. Gemeenten, vastgoedeigenaren en ondernemers vinden hier volop ideeën en inzichten om winkelgebieden toekomstbestendig, levendig en aantrekkelijk te maken.

In deze editie worden onder andere de ervaringen gedeeld van gemeenten die met ondersteuning van de Impulsaanpak winkelgebieden aan de slag zijn gegaan om leegstand tegen te gaan en hun dorpskernen en binnensteden toekomstbestendig te maken. Daarnaast biedt het magazine inzichten van winkeliers, ondernemers, winkelend publiek, vastgoedeigenaren en kennisexperts die hun ervaringen en kennis delen.

In deze editie wordt extra aandacht besteed aan duurzame oplossingen. Lees over de radicale keuzes van klimaatpionier Hiltrud Pötz, hoe gemeente Heerlen durft te slopen en Bergen op Zoom een historische plein weer in volle – groene – glorie herstelt. Johan Schomaker van DNWS geeft tips hoe je zorgt dat alle stakeholders dezelfde stip op de horizon hebben en Thijs de Groot van het NBTC legt uit hoe je kunt inzetten op duurzaam toerisme.

De Impuls is gericht op gemeenten, ambtenaren, beleidsmakers, adviseurs en projectontwikkelaars die samenwerken aan nieuwe plannen voor een levendige kern. Het magazine laat concrete voorbeelden zien van plannen, worstelingen en geleerde lessen om de leefbaarheid in binnensteden en dorpskernen te verbeteren.

Benieuwd naar de nieuwste inzichten en praktijkvoorbeelden? Lees hier de vierde editie van De Impuls

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.