2 september 2022

Corona, crisis en een dalend consumentenvertrouwen. Retailagenda onderzoekt het effect op retail en winkelgebieden

De piek van de coronapandemie lijkt voorbij, maar de problemen voor de retail zijn nog niet verdwenen. Inmiddels heeft Nederland te maken met een energiecrisis, stijgende inflatie, personeelstekorten en een dalend consumentenvertrouwen. De Retailagenda onderzoekt de impact van deze ontwikkelingen op de retail en de toekomst van winkelgebieden.

De Retailagenda wil weten de gevolgen zijn van de huidige ontwikkelingen. Het onderzoek wordt gedaan onder verschillende doelgroepen: gemeenten, vastgoedpartijen, retailers en consumenten. Het doel is de toekomstvisie, pijnpunten en mate van samenwerking in kaart brengen. De thema’s die in het onderzoek aan bod komen zijn de leefbaarheid van kernwinkelgebieden, digitalisering en innovatie, transformatie van het kernwinkelgebied, duurzaamheid en human capital.

Enquête gemeenten

De Retailagenda vraagt Nederlandse gemeenten om mee te doen aan het online onderzoek. Dat kan door de vragenlijst invullen via deze link:

https://customer.flowapp.nl/nl-nl/questionnaire/2f5bd918-696a-4758-bade-76b234cf0584

Deelnemen kan t/m vrijdag 16 september.

Impactanalyse deel 3

Het onderzoek is een vervolg op twee eerdere analyses onder stakeholders over de impact van de coronacrisis op de retail en de verwachtingen voor de -nabije- toekomst ( ‘Retail Post Corona’ 2020), Retail Post Corona 2021).

De resultaten van het onderzoek worden gepresenteerd tijdens het Retailagenda Festival op 7 november 2022.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.