Intervisies 2019

Een belangrijke doelstelling van de Retailagenda is het uitwisselen van ervaringen en opgedane kennis tussen de verschillende RetailDeal-gemeenten. Dit doen we onder meer door het organiseren van intervisies.
Dit jaar gaat de Retailagenda zes intervisies organiseren rond actuele thema’s die in winkelgebieden en binnensteden spelen. Enthousiaste gemeenten die ruimschoots ervaring hebben op een van onderstaande vraagstukken gaan hun kennis en ervaring delen. Elke gaststad vertelt over de huidige stand van zaken, de aanpak en de lessons learned. We combineren de intervisie met een rondleiding door het centrum, zodat deelnemers en goed beeld krijgen van de situatie ter plekke.

Nu inschrijven: Slimme distributie en je eigen lokale platform. 27 juni – Pijnacker-Nootdorp

Bestelbusjes die af en aan rijden, stationair staan te draaien en steeds de straat blokkeren. Online kopen is handig voor de consument, maar brengt ook lastige vraagstukken met zich mee. Want hoe ga je als gemeente om met distributie en duurzaamheid en zorg je dat overlast en uitstoot worden beperkt? En hoe organiseer je dat ook lokale ondernemers profiteren van de online kooplust van de klant? Want wie het slim aanpakt kan ervoor zorgen dat je winkelgebieden floreren door het lokale aanbod via online platforms aan te bieden. Bekijk hier hier het hele programma.

Nu inschrijven: Betere bereikbaarheid van de binnenstad. 11 juli – Arnhem

Hoe zorg je voor een aantrekkelijk bereikbaarheid van je winkelgebied met aantrekkelijke parkeervoorzieningen en goede centrum route? 11 juli – gemeente Arnhem. Tijdens deze intervisie staat de case Arnhem centraal. De gemeente heeft een ‘Green Deal zero emissie stadslogistiek’, maar wil ook dat bezoekers in de binnenstad een snelle boodschap kunnen doen. Bekijk hier het hele programma

Dit zijn de intervisiethema’s voor 2019:

  1. Vastgoed & transformatie. Hoe kan je als gemeente vastgoed betrekken en stimuleren om met de transformatie opgave aan de slag te gaan?
    9 mei – gemeente Tilburg. Meer informatie
  2. Slimme distributie en je eigen lokale platform. Want hoe ga je als gemeente om met distributie en duurzaamheid en zorg je dat overlast en uitstoot worden beperkt? En hoe organiseer je dat ook lokale ondernemers profiteren van de online kooplust van de klant?  27 juni – gemeente Pijnacker Nootdorp. Meer informatie.
  3. Betere bereikbaarheid. Hoe zorg je voor een aantrekkelijk bereikbaarheid van je winkelgebied met aantrekkelijke parkeervoorzieningen en goede centrum route? 11 juli – gemeente Arnhem. Meer informatie
  4. Succesvolle subsidies. Welke stimuleringsmaatregelen en -subsidies werken wel en niet? 12 september -gemeente Veenendaal.
  5. Big data. Wat kan je als gemeente met Big data en hoe maak je deze toegankelijk voor alle stakeholders? 10 oktober – gemeente Apeldoorn.
  6. Betrokkenheid grootwinkelbedrijf. Hoe zorg je als gemeente dat grootwinkelgebieden betrokken raken en blijven bij de ontwikkeling van een aantrekkelijk winkelgebied? En hoe zorg je dat grootwinkelbedrijven jouw winkelgebied aantrekkelijk blijft voor grootwinkelbedrijven?

Terugblik 2018

Bekijk hier de intervisies van 2018.

Meer informatie

Interesse of nog vragen? Mail dan naar tessa.vosjan@retailland.nl of bel 06 53375601.

Meld je aan en blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Ons Retailland

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.