11 maart 2019

“De meerwaarde van innovatieve technologie in de retail”

De retailsector wordt overspoeld met met retailoplossingen die de ondernemer meer omzet beloven. Maar welke technologie maakt die belofte ook echt waar? De expertgroep ‘Innovative Retail Technology’ van Shoppingtomorrow ging op op onderzoek uit en en brengt aan de hand van praktijkcases op een rij wat écht werkt.

De retailsector wordt overstelpt met innovatieve oplossingen om de klant een steeds betere consumentenreis te bieden. Denk aan loyaliteitsapps, passpiegels, heatmappinggeofencing, augmented reality-applicaties et cetera. Maar welke technolgie helpt nu echt om meer bezoekers te trekken of de bezoekers meer te laten kopen? En welke technologie is voor welke fase in het koopproces nou eigenlijk precies geschikt?  De expertgroep ‘Innovative Retail Technology’ heeft onderzoek gedaan naar deze vragen. Aan de hand daarvan heeft de Hogeschool van Amsterdam een model ontwikkeld -het stores sales cycle model- waarin per fase van het koopproces in kaart is gebracht welke technologieën er zijn die de verkoop daadwerkelijk ondersteunen.

“Veel retailers zijn terughoudend of zelfs huiverig om nieuwe technologieën te adopteren”, aldus Jesse Weltevreden, professor Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam
“Met de publicatie ‘De Meerwaarde van Innovatieve Technologie in de Retail’ willen we retailers helpen om een goede afweging te maken of en op welke wijze innovatieve technologieën waarde kunnen toevoegen voor de klant en de winkel. Daarmee vergroot je de kans op succes aanzienlijk!”.
De inhoud van de publicatie is samengesteld door de expertgroep van ShoppingTomorrow, de publicatie wordt uitgegeven door de Retailagenda. (Zie colofon voor alle betrokken branches en partijen). Het boekje is gelanceerd tijdens het Retailagenda Innovatie Festival op 11 maart 2019.

Download hier de publicatie.

Bekijk hier ook de twee andere publicaties die 11 maart zijn gelanceerd:
Lokale helden. Wie zijn ze en wat hebben ze nodig?‘ en ‘Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.