Identiteit & uitstraling
Uw gemeente of winkelgebied wil natuurlijk ook aantrekkelijk zijn en blijven voor de consument, maar hoe zorg u voor een eigen identiteit en uitstraling?
Het is de realiteit van alle dag: veel winkelgebieden kampen met flinke problemen, dat weet u als geen ander. Een overaanbod van winkels, groeiende leegstand en teruglopende bestedingen zijn aan de orde van de dag. Gemeenten zijn al volop in actie om te zorgen dat ze in de toekomst bruisend en vitaal blijven of worden. Dit is echter geen gemakkelijke opgave.
U komt voor allerlei dilemma’s en vraagstukken te staan. Hoe bepaal je welk winkelgebied een goed toekomstperspectief heeft? Wat zijn de mogelijkheden om plekken te transformeren en hoe werk je op een effectieve manier samen met alle stakeholders om deze keuze te maken. De Retailagende wil u daarbij ondersteunen, daarom hebben we een toolkit samengesteld vol praktische instrumenten, rapporten, achtergrondinformatie en links naar instanties en organisatie die u weer verder kunnen helpen.
Uw gemeente of winkelgebied wil natuurlijk ook aantrekkelijk zijn en blijven voor de consument, maar hoe zorg u voor een eigen identiteit en uitstraling?
Er is geen gemeente in Nederland die geen detailhandels- of binnenstadsvisie heeft. Overal speelt leegstand een rol en gaat men op zoek naar manieren om…
Nadat de detailhandelsvisie van een gemeente is vastgesteld, worden beleidsmaatregelen omgezet naar een plan van aanpak. In dit actieplan staan praktische maatregelen met betrekking tot…
Landelijke, regionale en lokale partijen, zowel overheden als de markt, moeten samenwerken om winkelgebieden toekomstbestendig te maken.
Er zijn verschillende instrumenten en middelen inzetbaar om kansrijke winkelgebieden succesvol te maken en kansarme winkelgebieden te transformeren.
Platform De Nieuwe Winkelstraat helpt winkelgebieden in beweging krijgen door met elkaar concrete en praktische plannen van aanpak op maat te ontwikkelen.