Nieuws

9 oktober 2018

Waarom regionale afstemming zo belangrijk is

NRW en de Retailagenda leggen in 89 seconden uit waarom regionaal afstemmen zo belangrijk is.
Lees meer
6 oktober 2018

Big data als betrouwbare graadmeter voor prestatie van winkelgebieden

In de Metropool Regio Eindhoven is een pilot afgerond waarbij big data als bron zijn gebruikt.
Lees meer
26 september 2018

CooCooShop brengt winkeliers op het spoor van bijzondere producten

CooCooShop is voor winkeliers een manier om hun winkeloppervlakte maximaal te benutten en het inkooprisico minimaliseren.
Lees meer
25 september 2018

Intervisie: “Stap voor stap naar een compacte binnenstad”

Op 18 oktober organiseert de Retailagenda met gemeente Hardenberg een intervisie over de transformatie naar een compacte binnenstad centraal staat.
Lees meer
18 september 2018

Mega Biz moet binnenstad Haarlemse nog bruisender maken

Haarlem krijgt de grootste bedrijveninvesteringszone (BIZ) van Nederland. Ondernemers in het centrum investeren de komende vijf jaar samen € 2,5 miljoen in de binnenstad.
Lees meer
17 september 2018

Intervisie “Gastvrijheid in centrum- en winkelgebieden”

Op 4 oktober organiseert de Retailagenda i.s.m. gemeente Zoetermeer een intervisiesessie over gastvrijheid winkelgebieden
Lees meer
13 september 2018

Wat te doen met de Dienstenrichtlijn?

Advocaat Aike Kamphuis gaf tijdens het Zomercongres tekst en uitleg over de gevolgen van de uitspraak van het Europese hof.
Lees meer
10 september 2018

Beverwijk: “Samenwerken binnen de gouden driehoek is een absolute must”

We blikken met Inge Reijmer van gemeente Beverwijk terug op de intervisie over de branding en positionering van centrumgebieden.
Lees meer
5 september 2018

Workshoppresentaties Retailagenda Zomercongres

Bekijk hier (een aantal van) de workshoppresentaties van het Retailagenda Zomercongres 2018.
Lees meer
5 september 2018

Terugblik Retailagenda Zomercongres 2018

De interesse en het enthousiasme van de deelnemers was groot, de foto's spreken boekdelen.
Lees meer
4 september 2018

Nieuwe toolkit: ‘Sociale meerwaarde, merkstrategie voor succesvolle winkelgebieden’

INretail, NRW, IVBN en Mindlogyx Retail presenteren een instrument om de sociale beleving en aantrekkingskracht van winkelgebieden te versterken.
Lees meer
4 september 2018

Retailinnovatie-challenges: draag nu bij aan de vernieuwing van de retail!

De Retailagenda gaat het aantal Retailinnovatielabs uitbreiden en versterken. Daarom worden de Retailinnovatie-challenges gelanceerd.
Lees meer
4 september 2018

Lancering publicatie ‘Samen investeren in succesvolle winkelgebieden’

Tijdens het Retailagenda Zomercongres is een nieuwe publicatie gepresenteerd met daarin een praktisch overzicht van de succesfactoren voor interventies door collectieven in een winkelgebied.
Lees meer
3 september 2018

Oosterhout en Woerden tekenen Retaildeal

Het aantal gemeenten met een RetailDeal is verder uitgebreid. Het totaal aantal is nu 154.
Lees meer

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.